Sunday, July 6, 2014

13 going to 30?

assalamualaikum wbt.

alhamdulillah, kita dah berpuasa selama enam hari dan alhamdulillah, aku dah mencapai 30 tahun this year. Ya Allah, 30 tahun dah usia aku. apa pencapaian yang aku peroleh sepanjang aku hidup selama 30 tahun ni?

what happy people don't do. 

alhamdulillah juga aku rasa pencapaian aku not bad (untuk aku). mungkin tak sebanyak macam orang lain, tapi aku rasa okay. aku rasa aku semakin matang sebab aku akui, memang banyak dugaan hidup yang aku lalui sepanjang 30 tahun aku hidup ni.

aku rasa nak strive for life after graduation in 2006 adalah susah. maybe because my life is not according to plan. but setelah beberapa tahun, dan sambung belajar, aku rasa segala usaha yang aku dah buat selama ini berbaloi. dulu aku memang kadang-kadang menyalahkan takdir dan rasa hidup tak gembira, but now i understand that everything Allah planned for me before has its own good. aku tak rasa rugi langsung dengan cabaran yang aku hadapi.

dengan cabaran belajar, cabaran untuk ttc, dan cabaran-cabaran lain now i feel happy to face all that. tak rasa terbeban pun sebab aku rasa aku boleh mengawal diri aku, dan dari diri sendiri aku rasa aku boleh handle benda-benda di sekitar aku. in fact, aku selalu ingat, even aku rasa susah pun, ada orang lain yang berganda susah dari aku, yang cabarannya lagi hebat dari aku. jadi nikmat apa lagi yang aku nak dustakan?

and age is just a number.

so untuk aku, no matter how old am i, and how life treats me, as long as i'm happy, i am okay. i am thankful because i have a great husband, great friends around me, great family who supports me along the way, great food, great home, great everything!

happy 30th birthday to me.

and of course the gratitude goes to mom, sebab melahirkan aku di dunia ni 30 tahun dulu.

love you and love you all.

4 comments:

  1. Zura...welcome to our 30's club!!
    Tak tipu....usia 30-an adalah sangat awesome. Yani bulan 6 aritu turns to 31. Teringat masa seminggu sebelum sambut ulangtahun kelahiran ke 30 tahun yang lepas, promise to myself nak berubah ke arah Nya....dah nak fokus pada akhirat more than all these duniawi things...alhamdulillah, Allah permudahkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes yani.. hopefully life will be a blast this coming years. masa 20s dulu kita kira masih budak budak lagi, baru nak kenal hidup, baru masuk universiti and all, so this 30s kita dah jadi makin matang and mengenal hidup and know which one is more important in life. alhamdulillah semoga perjuangan kita ini terus dipermudahkan oleh Allah swt. ameen.

      Delete
  2. Welcome...welcome! Hehehhe... I stop counting my age when it reach 30s. Kalo org tanya, kena kira dulu dah thirty berapa... heheheh...anyway, smg Allah panjangkan umur, murah rezeki dan dikurniakan kejayaan dan kebahagiaan dunia dan akhirat...amin...

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank u for the doa st! yes, should stop counting my age also ni. hehe.

      Delete