Saturday, March 29, 2014

dua tahun setengah

assalamualaikum wbt.

dah dua tahun setengah tau. dua tahun setengah aku belajar biologi molekul secara terkejut. tak termasuk 1 tahun kerja bidang tu. so total up lebih kurang 3 tahun setengah. sepatutnya dah expert, dah pandai gila, dah terel pejam mata boleh jawab soalan biologi molekul undergrad.

oh ya, belajar secara terkejut maksudnya tiba-tiba masuk bidang tu. sebelum ni buat benda lain. belajar benda lain. tapi tak apa. aku terima cabaran tu. biarlah lambat asal aku absorb semua benda yang aku belajar secara praktikal ni. memang ambil masa sikit. tapi memang mencabar..

so bila rasa tercabar je boleh lah teringat kat kata-kata ni;



haha, so it desnt have to be exactly 3 years untuk habis belajar kan... lambat-lambat pun tak pe.. (cari alasan lettew). lagipun aku ni pun belajar terkejut kan, kenalah belajar lama sikit kasi tak bengap dah. nak jadi lecturer, kenalah tahu semua. tu pun aku ingat lepas ni aku nak sambung buat post-doc pulak. tu pun kalau tak ada rezeki kerja tetap. atau mungkin sementara nak dapat kerja tetap kan..

ok ok... i am much much better than rolls-royce. think positive.

2 comments: