Friday, March 28, 2014

cara makan pun beri effect

assalamualaikum wbt.

this time, aku nak share sikit-sikit apa yang aku makan sebelum ni. sebelum ni maksudnya sebelum aku give up dan malas. muahahahahah! aku ni teruk sikit. bila dah nampak ada penurunan sikit, mulalah malas itu malas ini kan. padahal pemakanan tu penting. tapi sampai sekarang aku masih teruskan jugaklah exercise. tu pun dah tak hari-hari macam dulu.. mana semangat niiii!!!!!

tapi tak pe. dengan terpostnya gambar-gambar ini, aku harap akan menimbulkan semangat yang semakin pudar itu. kalau post gambar je lebih tapi tak buat dah lepas tu mesti ada rasa malu-malu sikit kan?? haha.. ape kah motif.

so these were what i eat during my 'semangat' days. puyelah semangat kan. first month (january) tu kan adalah jumlah sayur terbanyak aku makan. gila achievement terbaik aku. entah bilalah nak tune balik otak 'today is better than tomorrow' ni. wuwuwuwuuu...

Breakfast today! Now i have some nice thing to look forward to. :D #healthylifestyle
scramble egg, tomato, bawang besar, lettuce, ground herb, mushrooms and ngelat sikit ada sos cili.

Kan best kalau hari hari ada masa buat breakfast macam gini. #healthylifestyle
same, tapi instead of scramble egg, aku buat omelette.

Morning march! How time flies T_T huhu.. #eatclean #journeytoweightloss
scramble egg with milk, ada broccoli sikit, and lettuce. fresh apple juice without sugar.

Banana raspberry smoothies. Im not a frut person but i really love banana. Jadi bileh letak dalam apa saja smoothies yg disukai! Plus, takdelah mengidam sangat nak makan aiskrim. :) #journeytoweightloss
sometimes, i made fruit smoothies. this one i put banana, raspberries, and plan yogurt. blend together.

tak banyak sangatlah pun. usually aku buat pagi benda-benda ni semua. memang kenyang sampai tengahari. takdelah pukul 11.30 aku meragau cari food. selalunya 11.30 pagi dah lapar, makan tengahari awal, lepas tu pukul 3-4 dah lapar balik. mualah cari snacks yang merepek-repek.

aku baca somewhere yang kita kena start morning breakfast with proteins. so telur memang sumber protein terbaik. dan ada greens sikit for fibers. and smoothies, memang alasan tebaik untuk makan buah-buahan. sebab aku bukan pemakan buah tegar.

so itulah dia. hopefully lepas ni aku rajin lah balik. alasan aku sekarang dah tak beli buah dah, jarang pergi kedai dah sekarang, and jarang beli sayur. sebab sekarang malas sangat masak. T___T.

adios amigos

happy eating healthy!

4 comments:

  1. i pon semangat nampak entry u. U make the food looks delicious! :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia kan, kalau ada warna warni memang nampak sedap (and rasa pun not bad). tapi bila taha malas tu ya rabbi! pi cari maggi jugak. cane ni... haha

      Delete
  2. nyum nyum nyum....tempting sungguh! Esok nak try buat la.... start dengan fruit smoothies tu...terliur dibuatnya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. fruit smoothies memang best. kawan zura ada beli shake and take tu kan lagi senang tau. blend and boleh terus minum je. happy juicing!

      Delete