Wednesday, January 8, 2014

jomlah cerita pasal kerja jap, tengah tengah tak ada kerja ni.

assalamualaikum wbt.

hari ni, aku ada meeting dengan supervisor.

sepatutnya semalam, pukul 11. kelam kelibut aku bawak kereta datang office, kantoilah kan kat situ selalu datang office time tengahari buta je kan. haha. tapi sebab nak ambil labmate sekali kat office, aku sampai 1040 gerak terus ke tempat kejadian. tiba-tiba meeting tangguh ke hari ni sebab dr ada emergency.

hari ni, bukan sahaja 2 orang dia nak jumpa malah 5 orang. bayangkan, aku dahlah lapar, walaupun breakfast roti dengan nutella, sepatutnya tak laparlah kan, tapi dah takdir Allah nak dijadikan cerita,

perut aku berbunyi masa meeting.

kuat pulak tu.

member kat sebelah dah gelak-gelak. aku malas nak rasa malu-malu. aku rasa lawak pun ade. dalam hati biar dr tahu yang pi buat meeting time lunch hour apehal? walaupun jam baru pukul 12 kan.

lepas tu, kebanyakan perkara yang dibincangkan takde kena-mengena dengan aku sangat. aku sebenarnya pon tak faham. apa motif dr nak jumpa aku kan?

sebab nak gelakkan aku ke?

oh ye, bila last sekali tu, dia pun mengajukan soalan pada aku, 'what are you doing rite now?'

bila aku start cakap yang aku still optimize expression condition on this one particular protein untuk NMR, boleh pulak dia ketawa besar.

dia ketawa, yang aku tak pernah tengok dia ketawa macam tu sekali..

err,, aku ada buat lawak ke? student lain pun memberi pandangan yang pelik sebenarnya.

the good thing is, i can make him laugh. you know what people say about making other people laugh (especially my supervisor) kira, i ni memang kelakar habislah.. konon i ni ada sense of humor gittew sebab being him, he laughs, but not that much. susah nak tengok dr gelak besar...

so the conclusion is; i am superfunny.

okay, padahal sebenarnya dia gelakkan aku sebab i'm too determine to focus only this one particular protein instead of others. sebab dia FIKIR protein ni susah. small protein ---> susah.

fikir je.

but for me this is the most behave protein, the easiest to purify. even it did give me major headache before, but it bearable. i got much information from this protein, and i'm positively think that i can get a structure from here.

haih, dalam hati, memang lah nak cakap macam tu. but i'm too weak to argue. memanglah banyak suggestion yang dia bagi. but sorrylah dr, i prefer to do it myself. if you ask again, i will tell you the same answer as today. nampak macam tak ada progress, but actually, i am progressing.

haha, bongkak tak aku?

so, tadi sebenarnya ada jugaklah hasilnya, eg; i will get paid even mybrain dah stop buat bayaran. it is not fair to give PhD students 2 1/2 years of duit sara diri, padahal buat lab macam nak gila pun almost takes up to 4 years. so, alhamdulillah, ada clarification kat situ. so, aku ada back up dan tak perlu risau kalau buat kerja tak ada duit ni.

and yes, dr. you should be proud because i am to determine to do it..

end.

2 comments:

  1. errr... dia gelakkan u ke zura? ke dia honestly laughing coz dia can see your determinaton (hence dia rasa happy?). Anyway... good that u r determine to do it dear. Just wait until u complete ur phd nanti...we'll see sapa yang will have the last laugh at that time kan... hehehhe... :-)

    ReplyDelete
  2. hahaha nice one sweet tooth! i do think the same way. wait until i can prove myself tengok siapa yang gelak siapa.. hehehe.. tak dapat catch up kenapa dia ketawa. maybe he thinks it's funny t see me so determine to do that particular sample. sebab dia memang ada bagi suggestion lain, tapi i ni degil gila taknak ikut suggestion dia. the thing is, he doesn't know much about my problem. kalau bgtau tu, penyelesaian yang diberikan takdelah membantu sangat pon. haha! we'll see.. hehehe..

    ReplyDelete