Monday, September 2, 2013

kali ni beraya sakan dengan pergi menziarah dari rumah ke rumah

assalamualaikum wbt.

Ya Allah, i rindu sangat belog ni tau. rindu nak update, rindu nak berlagha-lagha, nak bloghopping, nak leave comments.

hari raya bakal nak habis, macam, korang rasa sedih tak? for me, tidaklah sedih sedih mana, tapi this time raya memang syiok bukan main tau! banyak tempat aku pergi ziarah this time. thanks to azmilia, dia hangkut semua sekali all the girls yang nak join untuk pergi menziarah. menziarah itu kan amalam mulia. jadi aku rasa aku dapat pahala sikit kat situ kan. tu yang beronok-ronok tu.

plus, bukan diorang buat rumah terbuka ke apa, tapi certain tempat macam rumah afadh, faeza the mommy blogger, rumah dina, rumah atiah, memang diorang tak buat rumah terbuka, kira macam kami datang untuk ziarah. update mana yang patut, tahu tempat mana yang mereka tinggal so that lepas ni tak sesat nak pergi, mengeratkan sillaturrahim, selama ni dok jumpa faeza tapi tak tau mana rumah dia kan, la ni tau dah.. rumah afadh, rumah atiah, rumah kak long, memang semua rumah ni kira first time datang.

so aku happy sangat!

jadi 24/8, azmilia, ina, yah and yati for the first time datang rumah aku. jamu nasi lemak je lah u olls. kemudian berkonvoi kita satu kereta (je) ke rumah afahd and aki. afadh dulu satu kelas dengan aku, aki pulak memang budak smak.l juga. jadi both husband and wife kitorang kenal. lepas tu, angkut afahd and aki and anak diorang yang cute macam anak jepun tu arissa, ke rumah faeza pulak..

rumah yours truly

the girls @ rumah afadh and aki
from left; yah, akie, afadh, ina, azmilia, me, arissa and yati

 faeza pun dulu satu kelas ngan aku.  1 umar- 3 umar. 4 umar, aku berpaling tadah pindah sekolah. hewhewhew.. selama ni dok tengok kat blog rumah faeza tu. masa tu memang aku dapat tengok secara life! cantik siot rumah kau! jeles i.. hihi.. anyway, tak dapat jumpa si kecik merah tu sebab dia takde. mami and daddy nak berhoneymoon. eh? hehe..

us @ rumah feaza. from left; yah, ina, me, yati,azmilia, alin, faeza, arissa, afadh and aki. semua ni satu sekolah ye kecuali arissa. hehe.
the girls! (and the mommies). arissa why you look so happy?
and last, kami yang beramai-ramai 3 bijik kereta ni pun pi terjah rumah kak long. kak long masa form 5 was a head girl. so sebagai adik adik yang cool gila, kami pun terjah rumah dia yang memang masa tu dia buat open house.

from left; kak long, yati, yah, hafsah, ina, me, faeza, azmilia, afadh, ina and aufa.
duduk: aki, arissa, alin, hafsah's husband, and khairul
lepas tu, kami balik dan memang flat habislah. penat, tapi berbaloi. dapat jumpa kawan kawan lama, dapat chitchatting mana-mana yang ketinggalan, dan dapat mengeratkan ukhuwah, alhamdulillah. so besok insyaaAllah aku update pulak tentang kembara raya 31 ogos pulak. 

bye!

ps: pictures credit to azmilia, edited by me. sorry gedik letak watermark sebab nak tanda raya-raya 2013.

5 comments:

  1. setahun sekali mcm ni kan? selamat hari raya!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. yuo anne. setahun sekali je boleh buat macam ni.. seronok! selamat hari raya!

      Delete
  2. love it! love it! love it!!!
    love it much.. ist really wonderful have you girls in life..
    friends for life for sure, insyaAllah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. azmilia, how sweet of you, sempat lagi terjah blog ni and leave your comment. :) i feel wonderful to have u as my friend. thanks so much! tak de ko, takdela aku nak berbaraan macam ni...

      Delete
  3. auwww..! its touch.. hehe.. alaaa.. aku pun babe.. really sgt apprciate u guys in my life.. heheh..kalo xde korang, how can i enjoy it.. ngee.. tx you bebeh!!!

    ReplyDelete