Monday, September 16, 2013

frame gambar sebagai penyeri

asslaamualaikum wbt.

lama tak update pasal rumah. kali ni aku nak menghapdet pasal rumah. semangat sikit sebab dah lama tak update! i dah start rindu!

so, sekarang ni dah lebih kurang tiga bulan lebih duduk kat sini. alhamdulillah setakat ni memang seronok duduk sini. mungkin jalan jauh sikit sebab kereta kancil ku yang kiut tu park kat luar tapi aku okay je. ada banyak decent parking kat luar kawasan, so bagi aku okay.

so update terbaru pasal rumah adalah meletakkan picture frames. haha tu je. aku suka konsep letak picture frame banyak banyak ni. contohnya macam ni;

sumber: madebygirl

aku suka sangat gallery wall ni!! so maybe boleh apply tips ini dari sumber yang sama di sini. so untuk diaplikasikan pada wall rumah aku pulak;


tapi baru sikitlah. akan cuba untuk tambah dan penuhkan macam dalam gambar kat atas tu! dan bawah ni pulak frame wall gallery di ruang tamu;



tu pun ada tiga je dulu. insyaa Allah kalau rajin nak tambah lagi. kebanyakannya semua gambar aku buat sendiri. love sweet love; hasil contengan tangan sendiri, gambar pokok hitam putih; print out dari google image, dan picture frame canvas tu dibeli dari coupon living social dari stcanvas. picture frame canvas tu the most favourite sebab aku letak semua gambar dari sebelum kahwin sampai la ni laki bini. so stiap kali tengok, setiap kali ingat kat mana setiap gambar diambil. 

yang kat ruang tamu tu pulak, aku buat sendiri. kain cotton yang lebih lebih, lekat, jahit sikit-sikit dan framekan.

gambar kawen yang diframe, we decided to put them in our bedroom lah. seganlah gambaq besaq nak bagi orang tengok. lagipun kami dah lama kawen. bila letak kat bilik, sorang-sorang jelah sentap tengok gambar lama kuruih! kalau letak kat ruang tamu kang orang dok tanya, eh dulu kuruih la ni gemok! haaaa, makan dalam nanti. 

so itu jelah update mengenai rumah untuk kali ni. nanti kalau rajin aku update lagi pasal rumah insyaa Allah. 

9 comments:

  1. ahaiiii zzuraaaa....kreatipnyaaa...i is jelezz....heee

    tp mmg comey aa..gambar pokok hitam putih tu mmg cun..gambar byk2 canvas tu pun cun!..and daun2 tu aaaaa.....sungguhhh kreatippp...camne nk gunting2 sampai jadi batang dan bunga semua tu?

    p/s ruang tamu tu sungguh cozy kelihatannya..

    ReplyDelete
  2. fizah, next time mai singgah rumah ye. hari tu tak sempat sebab weekdays kena rush back to office.. hehe.. kalau fizah request, ni yang rasa nak buat tutorial ni! haha.. insyaa Allah nanti zura upkan tutorial *excited. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ah-ha...sesuai sgt buat tutorial ni..kalu senang harus kucuba! ;)

      Delete
  3. Zura, kat umah i collection frame gambar ni kitorang letak kat tangga and ruang keluarga di tingkat atas. Tapi memenag sentap la...everytime naik tangga nampak la kekurusan dulu... hahahahha :-P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Owh...lupa nak tulis...yours is nice sebab pelbagai frame. Mine sgt skema coz frame semua sama...nak tiru yours la... hehehehe

      Delete
    2. st: if rumah zura ada tangga definitely will put those kat tangga. suka sangat tngok rumah yang letak picture frames kat tangga. and as for me, zura letak kat lorong menghala ke bilik.. sila la tiru! pelbagaikan frames so that boleh nampak texture dinding yang pelbagai macam contoh gambar tu. nice kan!

      Delete
  4. Juea!!! aku pun ada.. and its in process.. ahahahah!
    ble ntahnya nak gantung.. ingat nk hang gmbr fmly yg time wedding skali.. tp, malangnya.. hahahah! mana eh cd wedding tuh.. lol!

    ReplyDelete
    Replies
    1. gila kau hilangkan gambar wedding! presious kot! aku nampak ko punye gambar masih di lantai.. n worrie, take your time! raya next year aku pantau. cewah!

      Delete
  5. hahahha.. dah siap weh.. tp xletak gmbr wedd.. sbb cari cd baru2 ni jerk jumpa.. hahaha.. jadi semangat sbb haritu b4 adik adam fly, ktaorg g amik gmbr studio.. so, gmbr tu dah siap.. beso.. tuh yg jadi semangat gantung gmbr2 yg lain.. tp, aku pny xkretip mcm ko.. aku pny.. main gantung jew ikot ske aku.. hahaha..

    ReplyDelete