Monday, August 19, 2013

cerita raya lagi. raya! raya! raya!

assalamualaikum wbt.

tahun ni i beraya sakan sungguh lah. ape ni? bila nak siapkan kerja ni? tapi seriously lah, aku dah start kerja since khamis lepas, lepas tu jumaat main on off on off datang kerja boleh? macam ni lah kalau jadi student terbiar, nak datang, datang taknak datang sudah. as long as kerja siap..

masalah nye kerja i tak siap lagi how?

haha.. ignore that please. mood raya masih membahang ni!

so ini cerita last week. aku letak gambar ajelah ye. malas nak cerita panjang.

raya ke empat. jalan jalan sekitar rumah saudara mara.

raya ke enam. siap ambil buah rambutan. kupas kulit dan simpan dalam peti ais. yummeh!


raya ke tujuh. baru balik dari kampung. elok isi kueh raya dalam balang, budak-budak pun datang bagi salam.. assalamualaikum! i was so excited, pertama kali dalam seumur hidup. 

raya ke sepuluh. datng beraya di rumah yati. lepas tu balik ke kepong sambung raya makan ketupat palas lagi.. 

raya ke sepuluh. geram lah maklong tengok lily ni!

raya ke sebelas. beraya rumah supervisor pulak. mula-mula nervous sebab pertama kali. but definitely will not be the last time. mungkin 2 tahun lagi kalau dr jemput saya datang..

and sebelum tu raya rumah dina. tak sempat capture gambar. and lepas tu menjemput colleagues nurul and nadzirah untuk raya rumah kami pulak sambil layan the mask of zorro. nice.. :)

so rakan-rakan, sudi-sudikanlah datang ke rumah, jom kita ziarah-ziarah. i pun suka nak datang-datang rumah ni. sebab masa ni kira alasanlah nak jumpa kan. kalau tak memang tak jumpa-jumpa dah. plus, tetamu itu rezeki. jadi aku suka je orang datang rumah aku ita makan-makan kueh raye. aku nak kejar rezeki ni. cewah. 

selamat hari raya alls!

2 comments:

  1. Owh...lily is so kiutttt!! Geram aunty nih tgk! :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak kata cute macam mak long kang kata perasan pulak.. nghehehehe... :P

      Delete