Monday, May 27, 2013

dapur ikea yang menjadi idaman

assalamualaikum wbt.

sihat semuanya? alhamdulillah hari ni aku sihat. syukur atas kesihatan yang telah diberikan Allah swt. bulan 5 pun dah nak habis, bulan 6 menjengah pula. aku boleh kata yang bulan 5 tahun ini adalah bulan sakit untuk aku..huhuhu...

jadi hari ini, aku nak share dapur cantik yang menjadi idaman hati.. tak lain tak bukan mestilah dapur design dari ikea kan.. siapa tak suka ikea. ikea memang best especially untuk design yang menjimatkan ruang.. rumah kecik aku sesuai sangat.. tapi.. ada tapi nya.. takpe kita layan je dulu sebijik gambar ni;


sumber ikea

aku dambakan dapur yang kecik je. sesuai untuk aku yang jarang masak ni.. warna pun cantik, putih sebab boleh nampak luasnya dapur yang secoet tu.. 

tapi..

apakan daya. sebenarnya rumah baru yang bakal diduduki ni dah ada pun kitchen cabinet. tapi kc agak lama jugaklah, masih boleh digunakan. nak musnahkan dan buat yang baru rasa macam sayang pulak. jadi aku pun terpaksa memendam perasaan nak kitchen cabinet yang cun cun macam ikea ni.. 

gambar kc sedia ada? nantilah aku upload kat sini. tapi azmi dah bagi green light, untuk tukar kc tu, kami kena kumpul duit dulu.. mungkin akan tunggu 1-2 tahun lagi untuk tukar kc baru..

haaaa.. lama tu kann...

tak pe, aku cool je. kita kena berbelanja mengikut kemampuan kita. hee..

okaylah itu sahaja..

salam..

4 comments:

  1. ahaa entri sempoi..tp gmbr dapur tu mmg cun..ada tombol warna biru plak..kena je design dia..=)

    okeh..menunggu 1-2 tahun utk entri dapur baru pulak..ah-ha!! =D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sempoi kan entri? Hahaha.. Insya Allah untuk entri dapur baru mungkin 1-2 tahun.. Tapi kalau susun atur masih boleh dibuat entri.. Tungguuuuu... ;)

      Delete
  2. Zura, if possible table top jgn amik color putih. Sekali kena kunyit, minyak sambal, payah nk kluar. Table top dapur i putih, mmg susah nk ilang stain tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh yeke sw.. hehe pasti akan ingat itu. sebab ada baca jugak blog blog, kalau table top putih, abih stain putih putih tu..thanks sw!

      Delete