Thursday, March 21, 2013

carving stamp

assalamualaikum wbt.

jika dilihat pada sidebars blog ini,akan ada satu list 'my art blog list' yang mana ada senarai blog-blog art yang aku suka tengok dan terjah. kadang-kadang ada cara nak diy bunny, diy home deco dan macam-macam lagilah.

jadi hari ni bila aku terjah poppytalk, dia ada cerita pasal carve-a-stamp kit yang mana tiba-tiba aku teringat dan rindu dengan zaman masa aku sibuk carving pakai pemadam! oh bestnya!


source: poppytalk

not sure whether this thing ada jual kat malaysia or not. atau pun boleh beli tapi international shipment la kot..

then this is my stamps back then;





which can make this one:



and this one;



yang mana aku pernah tulis post ini kat sini dan sini.

its not that hard actually, cuma kena beli pemadam, ikut saiz yang dikehendaki dan carving blades, aku jumpa kat kedai alat tulis kat desapark city. tak mahal pun carving blades tu, around rm10-rm12 tak salah..

and aku cari balik blades tu, kat rumah parents aku, tak jupa pulak.. T_T hilang sekali dengan pemadam-pemadam tu jugak. so setiap kali balik rumah mak, setiap kali tu jugaklah aku cari.. nak cari sampai jumpa so that aku boleh start balik buat benda-benda ni, maybe untuk stamp kan atas fabric kosong.. mungkin cantik kot..

so, if sesiapa yang nak buat sediri, aku dah bagi tahu methods kat atas tu, or you can search at youtube. aku pun belajar dari sana je.

happy DIY!


No comments:

Post a Comment