Monday, December 10, 2012

the rise of the guardian!

kalau rasa diri childish, silalah tonton ini cerita.

sebab, untuk orang yang berimaginasi tinggi macam aku ni memang sesuai sangat!

and sangat sesuai untuk family yang ada budak kecik, umur tidak kurang dari 3 tahun...

cerita yang best, ada detik-detik yang aku nak nangis (aku memang gembeng sikit kalau part tengok movie - benda terharu sikit nak nangis), ada part yang teruja, ada part yang gembira, ada part yang sangat kelakar, ada part yang sangat kiut! ada part bila nama jack dipanggil "jack, jack, jack.." ada budak kecik kat sebelah azmi pun ikut sekali panggil jack, jack,jack... dahlah suara comel, nampak sangat kan budak pun suka gila cerita tu..

and watak utama dalam cerita ni adalah jack frost, which i think seorang budak yang handsome bersuara matang, dan rupanya suara matang tersebut adalah milik chris pine rupanya!

ahaks, pandanlah i suka sangat.. eh?


hello there! source.

rise of the guardian adalah lain ye dengan cerita Legend of the Guardian, okay. cerita ini mengisahkan tentang  watak-watak yang dianggap dongeng oleh orang dewasa yang sebenarnya wujud dan cuba untuk mempertahankan kepercayaan kanak-kanak terhadap perkara-perkara gembira dan apabila tiba-tiba pitch, seorang watak yang dianggap sebagai mimpi ngeri kanak-kanak datang untuk memusnahkan kepercayaan kanak-kanak dunia menyebabkan semua mereka (north - santa claus, easter bunny dan tooth fairy) semakin lemah. kehadiran jack frost menambahkan lagi kekuatan 'The Guardian' dan bermacam-macam perkara yang mereka lakukan untuk menjadikan kanak-kanak ini gembira semula..

the rest sila tengok sendiri. siapa suka tengok cerita kartun macam aku, memang recommended. bukan sahaja suara chris pine, suara jude law sebagai pitch, dan hugh jackman sebagai easter bunny pun ada..



and here aku bagi sikit review untuk menambahkan keterujaan; 


and this one with the cute jack frost;


nak bagi bintang pun aku tak pandai sangat..maybe 4 out of 5?

memang nice.. :)

No comments:

Post a Comment