Thursday, November 8, 2012

bullet proof heart

dia macam ni tau..

bila awal-awal pagi dengar lagu zaman-zaman bujang, teringat kat zaman bujang. bila teringat, rindu, bila rindu, teringat kat kawan-kawan, bila teringat, mula berkait dengan kerja mereka sekarang..

sekarang mereka semua kerja baik-baik..aku je belum..

down..

bila awal-awal pagi atas jalan raya tengok kereta honda, teringat seorang kawan, pakai honda since years back. mula berkait dengan kerja dia. yup dia mampu pakai honda sebab dia kerja hebat..

dia kerja hebat since few years back lepas grad. aku je belum..

down..

bila awal-awal pagi datang dan hati berharap agar tak ada perkara buruk berlaku supaya aku boleh meneruskan kerja-kerja harian aku, bila aku intai 'benda' yang aku incubate, benda tu tak ada. eskperimen gagal. mula berkait dengan budak-budak lain kat sini dah ekspres sampai berpuluh puluh protein.

diorang ekspres berpuluh protein, aku 4 pun tak habis habis..

down..

teruklah hari ni.

tapi aku tetap ingatkan diri aku yang aku ni ada jantung bulletproof. buatlah apa-apa pun, takkan mati punya...

sebab takkan mati kot tu yang Allah bagi ujian macam-macam tu.

sabar je la...~

6 comments:

  1. salam zura!! don't be motivated yer..
    sy br rasa mcm ni ari tu sbb kwn2 seangkatan sy sume dh get promotion...sy je blm..tp bila dipikir blk, ada hikmah sume tu...
    awak ada suami, famili n mertua yg baik (i guess), n xsume org ada nikmat tu...jd kita terus bersyukur n at same time, terus berusaha..chayok!!

    ReplyDelete
  2. thanks anon! you made my day!

    yup! tru! i got great husband, and great in laws, family, friends..

    shud be thankful for that.. thankful to what we have..

    kadang-kadang boleh terlupa..

    thanks again!

    ReplyDelete
  3. Walaupun akak slalu rase jeles juge tengok orang lg hebat dr akak.. tp Alhamdulillah takde wat down sgt sbb bile tgk org lain yg lagi kurang bernasib baik dr kite... jom bersyukur jom... (pringatn utk diri sndiri yg suke lupe bersyukur gak.. hehe)

    ReplyDelete
  4. b&c...so true! hope i can be stronger and stronger each day..thanks b&c..:)

    kat dot: betul kena syukur. sebab saya pun selalu lupa..asyik tengok yang atas, lupa tengok yang bawah. bila lupa tengok yang bawah mulalah rasa down bukan-bukan..thanks kak dot!

    ReplyDelete
  5. Haha..ak pon der perasaan yg same ajue..xpe mari kite berusaha..hoyeh

    ReplyDelete