Friday, November 23, 2012

assalamualaikum dunia!

alhamdulillah, minggu ni bertimpa-timpa berita gembira yang aku dapat..

bila aku post kat facebook macam-macam pulak spekulasi, payah-payah...fb ni memang bahaya sebenarnya, but still kita masih perlukan fb untuk updates and berita-berita gembira dari kawan-kawan dan family.

so aku list kan berita yang aku rasa gembiralah untuk aku di sini:


  1. isnin, officemate aku bagitau yang adik iparnya dah selamat melahirkan seorang baby boy. she's a mak long now and shared the happiness among us. teruja dapat jadi maklong. first anak buah pulak tu..
  2. 21 hb (rabu) hari tu, adik ipar aku pulak selamat melahirkan seorang bayi perempuan seberat 3.6 kgs. alhamdulillah..seronok bukan kepalang jugaklah the whole family. excited jugak sebab first cucu.. but i prefer makngah (sebab belah azmi akulah makngah) compared to maklong.. maklong nampak sooo tuaaaalah!...hahaha!
  3. and 22 hb (khamis) ina announced yang dia pun melahirkan seorang baby girl di hsa. nikah the same day dengan adik aku hari tu. hai, pakat-pakat ke walau takde kene mengena? eh..hehehe..
  4. the same day, kamini bagitau aku yang dia pregnant. both kamini and husband memang cuba untuk conceive secepat mungkin sebab diorang pon kawen lambat (over 30) so sangat risau kalau tak boleh conceive..they got married on June, dah conceive. so happy for them!
  5. the same day, oli made an invitation tru fb untuk majlis kahwinnya bulan 12 ni. actually aku dah tahu dah, tapi this is official, semua orang dah tahu oli akan kawen bulan 12 ni.. 
  6. and today, aku baru tahu yang oli pun dapat anak buah baru jugak. the first anak buah and she's a mak long to..!

macam mana aku tak gembira kan? happy gila aku walaupun bukan aku yang beranak, bukan aku yang mengandung or bukan aku yang nak kahwin..kekekek...

tapi aku adalah mak long (tua sangat).. T_T haha..

but still i'm sooo sooo happy with all the great news, the happiness yang dishare dengan rakan-rakan, sahabat-sahabt, saudara-mara...

and of course semua ini kiranya seperti permulaan untuk segala-galanya. the couples will start their journey as parents, the friend will start her journey as a wife, dan para bayi yang sedang memulakan hidup baru mereka di dunia ini..

all the best to you all!


oh this is my cute niece...assalamualaikum lily!

ps: aku and rakan-rakan membuat kesimpulan. those yang dapat anak around this time (hujung-hujung tahun)  mesti nikah time cuti sekolah last year kan? kan? kan? ahak..ahak..ahak...!

4 comments:

  1. Lily is soooo beautiful!!! Sukanya tgk newborn... wangi! Tahniah maklong/makngah.. hehe... Aku lagilah, patut nya jadi Mak Cik belah ajai sbb anak2 buah dia panggil dia Pak Cik. but guess what drg nak panggil aku Aunty Dina jugak hahahahha

    ReplyDelete
  2. gebunya dia....!

    so many good news. no wonder la feeling2 love is in the air. :)

    ReplyDelete
  3. so chumel...eh ajue..ko maklongla kan since ni kan niece belah ko..haha..tue!!

    ReplyDelete
  4. dina: best jugak if lily nboleh panggil aku aunt zura...! kekekeke...

    gadis_bunga: yup! feeling-feeling sangat! rasa macam nak gomol pipi lily hari-hari!

    shima: aku dah redha dah digelar mak long.. kena sedar diri dah tuee....kekekeke.. :P

    ReplyDelete