Tuesday, September 11, 2012

tart nenas

assalamualaikummm~~

puasa lagi hari ni, alhamdulillah..

dia biasa, kalau puasa mesti terfikir bab makaaaaaan je.. jadi kali ni pun aku nak letak gambar kuih kegemaran di hari raya..

apa lagi kalau bukannnnn;

kuih tart nenas!



seeeewdapnyewwww.....

alkisah kuih tart ni muncul di hujung syawal ni adalah, masa mak aku order kat kawan dia tu hari, kuih tart yang diterima macam hangit sikit. bukan sikit sangatlah, tapi boleh mematikan ke'excited'an aku nak makan kuih kegemaran ni..

sebab taukeh adalah kawan mak aku yang kira close gila, jadi masa pergi rumah terbuka taukeh ni, mak pun kate kueh tart ritu kurang marveless...yelah, qc kira tak berapa nak lepas. kawan mak aku yang baik budi pekerti ni pun sudi buat semula dan beri 3 balang pada mak aku SECARA PERCUMA! fuiyooooohh..hebak hebak..

servis yang sebegini yang kita mahukan dari peniaga, cewah. tapi kali ni kuih tart ni kira memenuhi citarasa yang diidamkanlah...! tambahan pula, kuih tart ni pun pernah dieksport keluar negara sperti di prancis (mak aku hantar ke adik aku) dan di sekitar negara eropah (kawan-kawan taukeh menghantar kueh raya pada anak-anak mereka di oversea).. jadi memang kuih tart ni adalah kueh tart kegemaran ramai..ecewah..

okaylah, cerita kueh tart pun dah satu karangan lebih dari 150 patah perkataan...hakhak...

bye!

5 comments: