Friday, June 8, 2012

please help, desperate..

dua tiga hari ni, aku sedang belajar buat satu labwork sukar. bukan sampel aku, tapi sampel sv mate aku, sebab aku akan buat, jadi tumpang belajar.

belajar dengan seorang pensyarah yang sangat humble, cool macam senior-senior ajar adik-adik lab baru balik dari 10 tahun pengembaraan di oversea.

you know how much people appreciate other peoples graduated from oversea. bukan sahaja graduated, malah melakukan postgrad di oversea. rasa macam homaigod cool gila kau sambung belajar kat oversea and buat  post grad siap..balik terus kerja dengan universiti, terus cerah masa depan..

hanywaaay...

jadi so far walaupun hanya satu minggu belajar dengan beliau, dah banyak benda aku belajar sangat-sangat banyak lagi banyak aku belajar dari sv aku sendiri. aku ni kan bodoh bab-bab molekular ni. nak baca malas jadi mengharap dari input kata-kata orang..

selalu sangat percaya apa orang kata..

dan tadi aku rasa nak percaya apa pensyarah ni kata.

dia buat exactly apa yang aku buat masa belajar dulu. dia kata 'it was hell'

dia banyak bagi nasihat. katanya kerja perlu merancang betul-betul.

its hell its hell pun dia boleh habis dalam masa 3 tahun setengah..

aku mula cuak..terus rasa insaf.. tapi tak insaf sepenuhnya sebab update blog. tapi tak insaf sepenuhnya sebab still buka laman facebook..

dan aku sangat cuak bila orang sebut perkataan phd pada aku. aku rasa tanggungjawab aku besar. i wish i was a master student again, so aku boleh rasa naive.. aku boleh buat-buat bodoh atau memang bodoh. orang takkan expect budak phd perangai malas dan bodoh macam aku..

haih sedih pedih lah..

dah lah aku nak baca journal dan cuba publish satu..

huhuu..

2 comments:

  1. dan aku sedang di dalam 42bulan mode pengajian. Rasa hai entahhhhhhh... setiap kali aku mengeluh kat SV, sv cakap org terpilih and gila je smbung phd. *pitam*.

    ReplyDelete
  2. orang terpilih dan gila je eh? terpilih hoefully in a good a way lah...but gila memang gila aih!

    ReplyDelete