Wednesday, April 11, 2012

pangkor island here i come!

percutian ke lautan biru dan pasir mengelus kaki dan air laut menerjah muka amatlah dinanti-nantikan. bila azmilia secara tiba-tiba msg aku dan aku pun rasa seperti orang stress yang diberikan percutian percuma (tapi bayar sendiri), but u know the feeling kan, aku pun segera bersetuju! alangkah lamanya aku tak merasa pasir pantai! aku sangat rinduuu~...

jadi disebabkan azmilia sangat expert pangkor dan mungkin hampir menjadi warganegara pangkor juga, beliau memang sangat tahu selok belok perjalanan short cut mahupun long cut. pergi jalan lain, balik jalan lain sumpah lepas ni kalau pergi sendiri mesti tak ingat. tapi memang seronoklah perjalanan sebab aku excited, tak tidur sepanjang perjalanan, sambil dengar azmilia and ina berceloteh pasal jejaka kpop paling hensem abad ini dan disulami lagu-lagu kpop dan sedikit sejarah kehidupan azmilia di perak. 

jadi di sini aku malas nak cerita panjang, biar gambar yang berkata-kata. so menaiki bot/feri yang sesak, dijemput pula dengan pakcik pemandu van pink comel...


dan sebab perut lapar sangat, lepas letak beg dan main uno sedas dua, keluar pula mencari makan di tepian laut. chalet sangat dekat dengan kedai makan, memang strategik!


sambil menghadap angin sepoi-sepoi pantai...

dan menikmati nasi ayam dan laksa...

dan berjhemba-jhemba di gigi air di waktu petang yang nyaman...~ sambil dihiasi dengan sunset yang super marvellous..


seafood di  malam hari adalah yang terbaik! sila beli ikan repoh untuk buat bakar, super delicious! 

sambil menunggu makan, sambil dengar deru air laut menyurut...


dan bersantai di tepi pantai di waktu malam sambil disimbahi cahaya bintang yang berjuta di langit..



pulang ke chalet sebelum pukul 12 malam...~


keesokan harinya, merasa beradadi pulau persendirian selama setengah jam, berendam di air laut yang jernih, dan menunjukkan skill pengapungan masing-masing..~


 menunjukkan ketembamam pipi di dasarlaut cetek dengan menggunakan kamera super canggih azmilia..


bersedia untuk pack and go...~


perjalanan pulang singgah sebentar di kellie's castle..



dan kellie's castle yang awesome cantik..~

believe it or not, even hanya 2 hari 1 malam percutian adalah sangat best to the max. girls talk, great food, private beach, nice sand, great timing ~ pekej lengkap percutian untuk hari yang padat. untuk datang sini lagi sudah tentu sebab aku dah tahu mana nak pergi kalau aku sangat craving ikan bakar best. oh ya, ina's story and supergreat pictures boleh tengok blog ina yeh..!


~the end~

No comments:

Post a Comment