Tuesday, April 24, 2012

movie update!

aku sejak azali lagi sangat tidak pandai untuk buat review mengenai movie. kalau best aku kata best, kalau tak best aku kata tak best. aku kan kurang vocabulary tak kira bahasa inggeris mahupun bahasa melayu.

anyway, latest movie i watched, battleship. komen peribadi;

best gila! ~

sebab? perasaan seperti tonton transformers buat kali pertama. ingat tak detik-detik tonton transformers buat kali pertama. ingat tak? terasa teruja lihat kereta bertukar menjadi robot, lepas tu rasa macam awesomeness melampau gila barbie.

well, itulah perasaannya apabila melihat battleship. aku mungkin exaggerate di sini,  tapi percayalah, jika anda suka menonton transformers dengan harapan tiada megan fox atau perempuan hot je nak conquer skrin, cerita ini berbeza dari segi itu. kalau nak tengok lelaki hot, boleh tengok movie ini sebab for me, for me lah kan, i have a secret crush dengan taylor kitsch;


source: google

oh yeah..~

dan lagi satu, i give 5/5 stars untuk rihanna sebab honestly, dia boleh berlakon dan lebih best berlakon dari jenifer lopez.


source: google

okay rihanna, lepas ni sila berlakon lagi sebab i memang sokong u 100%. kalau u berlakon lagi, i pergi tengok tanpa sebarang ragu-ragu. 

okay, selain dari pelakonnya yang aku rasa sangat best (sebab rihanna and taylor), pengarah juga bijak melogikkan cerita battleship yang kita selalu main game masa sekolah rendah dulu diplikasikan di sini based on pengalaman kapten nagata dalam membaca pelampung di tengah lautan sebab ia adalah salah satu indicator untuk detect tsunami di jepun.  suku dari cerita dah start ada aksi kecut perut jangan risau, aksi-aksi best dan mendebarkan akan berterusan sampai akhir cerita. 

jadi aku malas nak cerita banyak. cerita ni memang best. 

No comments:

Post a Comment