Thursday, March 29, 2012

siew ling...ooooh siew ling...

hari ni penat turun naik pergi balik sekitar kampus. today, i am officially a student again! student yang dah dapat kad matrix, student yang dah burn almost 3k untuk pendaftaran..hampas. lepas bagi slip pembayaran terus rasa nak pitam. terus rasa macam homaigod adakah ini realiti ataupun fantasi?

excited?

tak langsung.

rasa macam nak cari kerje lain sekarang jugak bapak banyak duit guna weh! kau gila ke kau baru bayar yuran tiba tiba kau nak cari kerja lain? bila aku calculate balik kalau nak guna duit kwsp pun belum tentu dapat cover yuran aku untuk satu semester. calculate sekarang: kwsp potong tiap-tiap bulan - rm200. rm200 x 6, baru rm1200. tahiklah rm1200 baru separuh yuran untuk satu semester. BAPAK MAHAL DOH!

tapi aku tabahkan diri dan perasaan walaupun buat-buat happy sambil drive. dalam masa yang sama kenangan masa lalu mengimbau satu persatu, ooh kat dewan ni aku pernah ambik exam dulu, kat dewan belah sini pulak ambik exam biakbaka tumbuhan yang mana scary gila terus aku dapat c. tahik. kenangan kat sini semua kenangan pahit.

but still gila tabah sambung kat sini lagi buat ape?

gaji ra aku pun ada masalah ni. start dari hari jumaat aku bising kat mia and ina, sampai hari ni tak setel lagi. banyak songehlah hal ra kat sini. kalau nak tukar polisi atau nak tukar pengurusan ke TOLONG INFORM KAMI BOLEH TAK? kalau tiba-tiba aku tak dapat gaji macam ni, KAU NAK BAYAR KERETA AKU KE HAH?

macam-macam hal lah..

sekarang aku berstatus ra dikehendaki untuk meletakkan jawatan as an ra which aku baru sambung awal bulan 3 ritu. but wth aku pun satu, patutnya setel hal ra aku dulu baru fikir nak mendaftar.

nak buat macam mana. kalau daftar awal, dapat mintak scholar awal. apparently scholar menawarkan wang yang lebih menjamin perut aku. ra bayar gaji aku macam budak diploma fresh grad kerja overtime kat pekan tebrau.

ha tengok? komplen lagi..

dahlah. malas nak bising lagi.

2 comments:

  1. Dear, PhD ke?

    I buat full thesis untuk master pun dah pening..tapi betul la kata u, lambakan pelajar dalam sesuatu bidang membuatkan kita dibayar gaji yang rendah..konon pergi kerja pakai baju cantik dan office wangi tapi alahai gaji ciput..

    tapi bila student tu nak explore new field, universiti dan govt buat alasan lab & bahan2 tak boleh dibekalkan sebab kena import, kena tunggu about a year..ada my friend macam tu..siap pregnant 2x thesis master tak habis2...

    tentang pengurusan yang kerap bertukar bersama polisi, pun saya dah rasa..azab gila sebab tak dapat nak grad on time..mula2 they set up a standard yang make them above par,student tak boleh bawak, buat petisyen sana sini tapi ditolak, konon nak jaga status dan kualiti.. but then bila tengok students tak grad2 sebab nak fulfill requirement yang tinggi tu,they change their policy overnight! How cruel..

    Tapi nak buat macamana..kita ni terpaksa ikut system..

    ReplyDelete
  2. b&c

    kejam kan? mentang-mentang kita macam rela nak buat apa saja, jadi macam-macam dia buat kat kita. change policy tu tak payah katalah. kita yang kena kejar admin hari-hari so that kita tak ada masalah in the future, end up, still ada masalah jugak sebab memang suka hati nak buat apa saja.

    huu.. stress gila kot!

    ReplyDelete