Tuesday, December 20, 2011

kahwin

sana-sini orang kahwin. setiap minggu kena book sebab every week ada orang kahwin, sabtu ahad pulak tu. alhamdulillah rezeki orang kahwin. dapat merasa nasi minyak tiap-tiap minggu. :)

oh, lupa ucapkan assalamualaikum dan good morning. awal puan azura kita hari ni ye.

jadi sediikit kisah perkahwinan keluarga terdekat yang terjadi baru-baru ni. Alhamdulillah, selesai satu bab, bak kata mak. segala-galanya berjalan lancar. wedding yang telah diorganizekan oleh pihak perempuan telah berjaya buat perempuan drooling nak buat wedding macam tu juga. yang dah kahwin macam aku pun rasa nak kahwin lagi. hee..





konsep adalah wedding garden. it was a very beautiful wedding. aku suka pendekatan pengantin yang mengamalkan konsep simple but sweet. tak payah kerawang-kerawang labuci overloads sangat. baju buat sendiri, yang simple, yang cantik, lepas tu boleh terus jadi milik sendiri. puas hati. adik aku pun hanya berbaju melayu samping dan songkok. people will say, eh nanti tak nampak raja sehari nya. but i think that the glow of pengantin baru sudah cukup untuk orang cam kita as pengantin kan? pendapat aku.

while for the vanue, very nice. jemputan adalah kecil. jadi tidaklah kita nampak macam crowded. suasana juga tenang. aku suka tenang-tenang ni. ada tempat lepak untuk kawan-kawan. ada pemandangan tasik, ada bunyi burung. cuma panas sikit sebab tak ada kipas (ada, tapi tak kena kat aku, muahaha!). tapi petang tu hujan juga. nasib baik tak hujan waktu perarakan masuk. 

the food was nice too..sedap sangat..mungkin sebab ni first time aku menghantar pengantin dan duduk di meja vip? ada ikan sweet sour, ayam steam kot dan lauk-lauk lain yang banyak dan sedap. ada kuih favourite tapi tak sempat makan sebab ada ABC! dan kenyang jugak. air pula warna ungu. heh. konsep meja untuk vip dan pengantin adalah meja bulat dan meja tetamu lain adalah meja panjang. 

okay, dah itu saje. panjang pulak cerita. nanti aku update cerita hal favorite which is hantaran.  

No comments:

Post a Comment