Thursday, December 8, 2011

post-zomba condition

hei ingat tak post zomba ini? setelah bertungkus lumus jadi zomba, hari ini pergi jumpa supervisor. okay, tak cuak sangat sebab jumpa kat office, bukan kat lab, jadi orang lain tak ada, hanya ada aku, sv dan prof dari uk.

english aku macam haram, aku nak explain terms yang aku tak familiar juga macam haram..

orang mat saleh ni, satu yang aku suka, kalau seteruk mana pun kau rasa, kau present sampah ke, kau explain bahasa alient ke, mesti dia bagi credit kat kau. contohnya macam tadi, dia kata,

'its a good plan. very good'

kalau kita orang melayu mesti kata siut kau mat saleh perli aku lah tu! instead aku kata,

'huh? good plan..? ooookaaaay, thank you!'

padahal nak jawab soalan darimana datang sample pun mengeelabah nih! huaaa! nangis..

nampaknya, skill pembacaan perlu dipertingkatkan ni. jangan malas-malas..kena rajin-rajin...

bye

No comments:

Post a Comment