Tuesday, November 1, 2011

result and discussion

aku dah fikir masak-masak. untuk tinggalkan suami adalah sedih. jadi aku mengambil keputusan untuk tinggal di sini saje berkepit dengan suami. sedia maklum, aku masih berusaha untuk tambah ahli keluarga baru. kalau terpisah jauh nanti bila objektif nak tercapai? haha... tambahan pula, ada positive feedback dari supervisor di sini. lagipun target habis study adalah 3 tahun start next year. 3 tahun tak lama. sekarang aku dah kahwin setahun dah pun. rasa macam semalam baru kahwin (ecewah perasan). dan aku rasa facilities kat sini okay. aku tak perlu cari method baru. aku cuma perlu belajar method yang dah sedia ada kat sini. cuma perlu optimize saje.

and plus, kalau aku sambung belajar di sini, aku rasa untuk terus kerja sini juga adalah tinggi. apa yang aku buat setiap universiti buat juga. upm, ukm, usm pun aku tengok ada jugak yang buat apa yang aku bakal buat kat sini. plus, tempat aku duduk sekarang ni pun tempat baru, dan perlukan banyak researcher in the future. by the time dah habis belajar, mungkin senang untuk diserap masuk bekerja as staff di sini.

itu cuma harapan. belajar benda baru adalah sangat bagus sebenarnya. aku boleh combine semua pengalaman aku untuk buat research yang lebih best post-doc nanti..

itu cuma harapan..

semoga harapan itu menjadi kenyataan. ameen..

No comments:

Post a Comment