Tuesday, November 8, 2011

0

hari ini aku buka email formal aku macam biasa. dan macam biasa juga, tiada email harapan. aku keliru, aku marah, aku give up. aku ni kenapa asyik give up saja ni?

waiting game sangat seksa. infact, kakak sebelah aku pun stress tunggu email bos tak kunjung tiba. susah ke nak buat keputusan? susah ke nak bagi jawapan. paling mudah, jawab ajelah email tu dengan ayat mudah seperti;

"i am away for two weeks, will get back to you as soon as possible."

susah ke?

ini terpaksa main teka-teki. bos tak suka aku ke? bos outstation ke? bos pms ke sampai tak nak balas email aku? aku ada buat salah dengan bos ke? proposal aku macam sampah sarap ke?

dan email yang aku beri pada co sv dari 13/10/2011 sampai sekarang masih belum ada reply. sekarang hampir tengah bulan 11 tahu? atau memang dr tak mahu saya jadi student dr? say it out loud, email me and please tell me that u have other high potential candidate who has more experience than me. honestly, i don't mind and I understand.

easy. tak susah. i know u are busy. but please reply me, please.. kerja aku hanya buang masa menghadap pc dan skroll up and down facebook and blogs. aku tak boleh start kerja jika tiada approval dari kalian semua. i need things to buy, and things to work on. i have lots of things to read, tapi seriously, aku dah nak muntah baca journal tanpa objective!

dan perkara macam ni buat aku rasa macam loser dan pindah ke tempat yang lebih menghargai aku. jadi kerani dengan gaji rm1600 pun dah cukup okay. mungkin boleh upgrade jadi management committee so that gaji lebih tinggi?  maybe..

aku rasa aku nak quit pulak. berkorban kerja serupa ini untuk kesenangan hati di HARI RAYA KORBAN ini jugak dianggap sebagai PENGORBANAN kan?

end.

No comments:

Post a Comment