Friday, October 14, 2011

kad kahwin

salah satu keperluan orang yang nak membina rumah tangga adalah kad jemputan/ kad kahwin. untuk kawasan rumah aku ni, kalau ada orang kahwin, haruslah satu kejiranan dijemput (kawasan jiran tidak lah besar, macam sejemput gittew) jadi jemputan adalah melalui mulut, atau lebih senang kertas berwarna yang diprint dan dengan tulisan ringkas, diselit pada post box setiap rumah. senang dan jimat!

dan untuk kad kahwin aku dulu pun macam ini je..


bagi aku ia adalah klasik dan tradisional. aku suka yang simple dan warna putih :) 

dan sekarang semakin banyak kad kahwin yang kreatif dan cantik! ada pokok, burung, love, initial name, dan putih! aku suka sangat-sangat... nampak catchy gitu..terus rasa nak senyum bila sampai kad di tangan. terus kata chomelnye kad!





yang paling best, pelan lokasi yang besar dan jelas. sekarang jalan berbelit-belit (especially kalau majlis kat kl) . bagi yang tak ada gps macam aku ni (dan bergantung 100% pada google map), peta besar (dan betul) memang menjadi idaman kalbu. nak datang pun tak stress kalau peta salah atau kecik.

jadi kesimpulannya disini, kad comel sangat penting. peta besar juga penting. harga murah juga penting. dan cukuplah print kad sikit-sikit je sebab sekarang orang pakai fesbuk je. jangan jadi macam aku kad berlebih sampai ratus-ratus tau (terpaksa buat tak tau dan simpan buat kenangan..hihi).

adios amigos!

2 comments:

  1. cantiknyaa..simple tp nmpak elegen

    ReplyDelete
  2. Nor Azri & Faezah tu sy punya, hubby design sendiri ;)

    ReplyDelete