Sunday, October 16, 2011

ahad

ahad lepas pergi midvalley sambil cuci mata. tak shopping pun - satu kemajuan besar. sejak kahwin ni, memang jarang betul beli baju/seluar/beg/kasut. nafsu kat situ dah turun, mungkin nafsu kat barang dapur macam nak sudip baru, set sudu baru, almari baju ikea, buku nigella barker lawson (thanks dina :)), atau frame gambar berbagai warna menjadi idaman kalbu.nafsu beli baju dah kurang.. *mengeluh sikit*

semalam balik rumah mak, atas katil kelamin bilik aku penuh dengan barang-barang. mak kata tu semua dibawak keluar sebab nak cari adik aku punya jam extention tu (tali lebih, mungkin sebab dia gemuk, tangan besar, jadi perlukan lebihan tali jam besinya) dan gerobok putih ikea yang paling murah tu dah melendut bahagian bawahnya (biasa berlaku kan? ikea guna plywood biasa je untuk almari murah warna putih tu). jadi dikeluarkan semua barang dan diletakkan atas katil untuk aku balik dan sorting mana yang patut.

aku tengok-tengok dan belek-belek semua baju lama aku. kebanyakannya dah tak muat. bukan sebab mengandung pun, sebab kahwin. haha.bila tengok balik ya Allah keciknya aku dulu. macam mana aku boleh muat baju-baju macam ni?

nak sedapkan hati, baguihla jugak.. selalunya, kalau badan kurus cantik, baju pun makin menyendat ke kulit. bila dah ala-ala tong drum dan spare tayar bertambah bajet kaya, terus cari baju baju keinsafan, yang longgar longgar. yang sopan-sopan, yang boleh cover perut bon-bon..

jadi baju naf-naf yang paling mahal aku pernah beli dulupun aku tenung lama-lama. hash,adik aku juga boleh tahan pembesarannya. nak bagi pun fikir 80 kali. nak buang pun fikir 180 kali. nak bagi ornag pun fikir  400 kali. nak jual pun fikir 500 kali.

sayangnya..

aku pun fikir, kan bagus kalau beli baju yang mahal dan boleh pakai lama-lama sampai lusuh. macam baju kurung aku yang aku suka sangat sampai terpaksa pejam mata buang dalam tong sampah sebab kalau aku simpan, aku akan keep on pakai memang dah lusuh tapi tak peduli. baju kurung tu murah je, bukan mahal pun. baju mahal pulak yang pakai tak sampai 5 kali lepas tu tak muat/rasa tak cantik/tak nak pakai dah.

takpelah.. baguslah nafsu membeli belah dah kurang. boleh lebih menyimpan. boleh target-target beli rumah untuk skim rumah pertamaku.. kalau ada...

5 comments:

  1. *nigella lawson ke barker ajue? =P

    ReplyDelete
  2. haha, okay salah..nigella lawson..:P. siapa nigella barker tu? kekeke

    ReplyDelete
  3. haha, okay salah..nigella lawson..:P. siapa nigella barker tu? kekeke

    ReplyDelete
  4. ajue, aku rasa ko sure teringat nigel barker, judge america's next top model tu kan? hehehe

    ReplyDelete
  5. ye la dina..! bunyik nak sama.. so confuse. kekeke

    ReplyDelete