Wednesday, August 17, 2011

syukur

today is our 17th day of ramadhan, alhamdulillah selama 17 hari jugalah kita semua berada di bawah rahmat Nya, bernafas lagi sekali untuk kesekian kalinya menikmati limpah kurnia di bulan penuh keberkatan ini. masa inilah kita memperbanyakkan bacaan al quran, memahaminya, muhasabah diri, melihat kembali dan menginsafi perkara lalu, dan berazam untuk menjadi yang lebih baik pada masa hadapan dan terus-terusan berbakti kepada sesiapa sahaja yang perlu.

aku bersyukur dengan kehidupan yang telah diberikan kepadaku, seorang suami yang baik dan penyayang, keluarga yang sentiasa mendoakan kesejahteraan kami dan keluarga mentua yang baik dan memberi aku rasa 'belong' dalam keluarga itu.

aku bersyukur dengan segala rezeki yang telah dilimpahkan padaku, banyak atau sedikit, lambat atau cepat, semuanya aku berserah kepada Mu ya Allah aku bersyukur.

aku bersyukur kepada Mu ya Allah di atas segala apa yang telah diberikan. aku percaya, semua ketentuan yang telah tertulis ada hikmah di setiap sudut tulisan-Nya. aku memohon agar aku tidak lupa untuk bersyukur bila berlalunya bulan ini, dan aku memohon untuk sentiasa menetapkan hati agar sentiasa untuk mengingatiMu ya Allah seperti manusia biasa yang lain, aku ini mudah lupa, maka ya Allah aku memohon agar aku diperingatkan.

aku memohon harapan agar aku terus-terusan bersyukur dan bersujud pada Mu hingga ke akhir hayatku. sesungguhnya berpaling pada Mu adalah perkara yang paling menakutkan untuk aku, maka ya Allah tetapkanlah hati ini agar sentiasa berada di bawah petunjuk Mu.

perkenankanlah.

ameen ya rabbal 'alamin..

No comments:

Post a Comment