Thursday, April 21, 2011

rumah punye cerita

bukan rumah aku, rumah mak aku.

so weekend hari tu hidup membujang. pergi jumpa rakan-rakan jadi gembira dan hilang kesunyian. tapi balik rumah sunyi balik :( jadi boring dan kemas bilik bersepah.

the thing is, rumah mak hanya ada 3 bilik. bilik mak + abah, bilik aku, and bilik adik lelaki ku. jadi mirah si perempuan itu berkelana lah barang dia bersepah-sepah. hari tu dia pindah sekolah, tamat tingkatan 3, buang semua buku yang ada dalam bilik aku (grrr..). bilik adik lelaki yang sebelum ini dia pakai tapi sebab beliau pun dah balik, haa barang semua campak dekat bilik aku. sebab dia duduk asrama, barang dia bersepah. eh, faham ke maksud penyampaian aku ni?

well, kalau berkongsi bilik tu buatlah cara berkongsi bilik cik kak oi!

aku kemas. lepas tu sekarang dah cantik balik. meja solekan bukan tempat letak novel merapu okeh! juga bukan tempat letak keychain merepek.


okay, mungkin aku akan mengamok sekali lagi (dan bersin banyak kali) kalau dia sepahkan lagi. well, gambar di atas adalah tempat paling menarik yang aku suka. plastik flowers berbaki buat hantaran 6 bulan yang lalu. dan frame paris, better letak kat bilik ni jelah. will put some nice pictures inside. kalau letak kat ruang tamu nanti iman tarik pecah pulak. kehkehkeh..

this is so random.

No comments:

Post a Comment