Thursday, March 24, 2011

cubaan menjadi isteri mithali

salah satu kriteria untuk jadi isteri mithali adalah pandai memasak. yelah, kalau tidak pandai memasak, haruslah duit suami akan dikikis untuk membeli makanan diluar. walaupun intention nak berdiet sekali pun, mestilah ada ilmu masak memasak kalau tak masak kat rumah pun (banyaknye pun macam ah chai pulak)...

jadi kali ini yos truli nak tunjukkan skill membakar lah pulak, bukan memasak ye. maklumlah, achievement-achievement macam ni bukan selalu. sekali sekala pun..apa pun, mari kita layan sekeping gambar je pun...

kek
ok, nak resepi ke? nak ke? nak ke? dahlah, tak payah resepi, pergi jusco pergi bahagian kek-kek tu, cari je tepung segera yang ada gambar tepung pakai topi chef kotak warna biru tu entahlah aku pun tak ingat jenama apa ye pun..kat belakang ada resepi, letak minyak 1 cawan, air 2 cawan, telur 3 bijik, kacau, masuk dalam loyang, bakar! jangan bakar di laman rumah macam bakar lemang tu yerh! bakar di dalam oven. nak kukus pun boleh..

topping beli je kat kedai jugak, lepas masak, sapu-sapu (kerja ni best) lepas tu taraaaa siap! haa, mari mengelat buat kek..tak payah susah-susah nak beli semua bahan bukan selalu buat pun ye tak pun?

dah bai pun!

2 comments:

  1. macam aku yang tak reti ni, beli yang segera juga. sedap pun sama juga kan... tak payah nak leceh2 itu ini.

    ReplyDelete
  2. betul sesangat mama. sedapnye lebih kurang. senang pun senang..cepat pun cepat...!hehe..

    ReplyDelete