Sunday, February 6, 2011

is looking for a nice interior deco for my living room

pening lah kepala i nak hias rumah. bukannya baru pindah rumah pun. duduk sini pun lebih kurang 3 bulan lebih. yup, after kahwin, terus duduk rumah ni. masa tu just ada few barang like tv and tv cabinet, sofa from abah, and all the basic things. but because our home is not like any normal home jadi susah sikit nak letak barang. normal home by means small, square space. living hall aku sangat weird aku rasa, panjang terus ke sliding door, lepas tu ada corner dapur kat situ, lepas tu another corner ada bilik..

it is actually huge - first time i saw it of course dah jatuh cinta malam tu terus confirmkan dengan tuan rumah untuk sewa rumah ini. lepas tu, letak sofa 3 seat tu dekat hujung one side and tv dekat hujung another side. kawasan tengah sangat lapang, just a carpet. aku seronok, tapi tidak sesuai jika orang datang ke rumah. we had our first guest - kawan azmi - end up duduk di bawah depan tv. nampak macam tak berapa nak sesuai pulak. kesian pun ada.

plus, sofa dah mula keluar spring -gosh! ia adalah sofa yang sangat lama, sebab orang selalu henyak untuk lepak tengok tv (henyak, landing, tidur, lompat) jadi semalam aku discover yang spring nya dah terkeluar dari landasan. but it is still comfortable to sleep on tapi tak sesuai untuk orang duduk.

and makan pun duduk atas lantai je. kesian lagi kat situ. dah lah malas nak bentang surat khabar or tikar ke.

dan bila blogwalk, tengok rumah orang lain macam cantik je mulalah rasa jeles kan...

kesimpulannya, aku nak rumah aku cantik dan cozy.

dan sempurna..

macam mana?

that will be my homework these few weeks..


kecomelan pertama. credit to greatinteriordesign

Laura-Ashley-Living-Room-Design. deep pink and reds
kecomelan kedua. maybe because it is PINK? credit to ehomee

kecomelan ketiga. credit to interior-design-2010


No comments:

Post a Comment