Friday, December 3, 2010

tips kurus cara mudah part two

ok rajin.. sambung balik..

6. minum air sejam sebelum makan! - kajian mendapati, entahlah aku pun tak ingat, yang pasti boleh mengempiskan perut. tambahan pula, lepas kita minum air lepas tu kita makan, kita akan makan dengan kuantiti yang lebih sedikit dari biasa. aku rasalah!

7. jangan minum air lepas makan - nak minum air boleh, sejam selepas tu. dia punya reason same kot dengan yang atas, untuk mengempiskan perut. kena amalkan le kalau tak biasa, boleh try sikit-sikit.

8. janganle makan sambil minum air - nanti perut buncit! nak kee? tak mau kan...tapi aku buat jugak..hehe..prektis bebeh prektis....

9. jangan ada junk food merapu dalam simpanan - sebab kalau ada junk food, akan menggalakkan kita untuk mengunyap. eh gua rasa nak berkudap-kudapanlah, gua punggah nugget pastu masak lah. eh, ada kepok tam-tam 1 kilo lah kat sini. ok gua nak habiskan..jangan buat perangai macam tu!

10. bergembiralah dengan saiz baru anda!! haa, dah berusaha, bergembiralah! boleh pegi shopping cari baju yang lebih kecil..

haa, senang tak? of course lah senang kalau amalkan kan..

actually, itulah yang aku buat sepanjang hidup aku kat uni dulu. tapi ini mengambil masa yang lama tahu! lebih kurang 6 bulan macam tu jadi kena sabar..once dah bajet kurus, dah muat baju saiz s, memang ambil masa yang lama lah jugak nak naik balik as long as tak langgar tips tips berikut. tapi i langgar jugak sebab eh lepas makan tak naik-naik pun then dah habis zaman uni, cara hidup berubah, pola makan berubah, pola jalan berubah jadi naiklah balik....*oh sedih*.

oh i sekarang? from saiz S to almost L. ok lah kena berusaha dari sekarang sebab dah banyak langgar pantang..*nangis*

No comments:

Post a Comment