Saturday, May 29, 2010

the colour is plum!!!!

okay third post! doesn't matter, i don't care!


sebab besok aku dah nak balik bangi, no internet connection for me there, and i will have a girl-day-out tomorrow with NORA! hooray!


so back to the business.. these few months, or weeks, planning my BIG day (yes, its about wedding again!) aku masih confuse dengan tema warna yang aku nak. aku memang sangat, mahu, ingin, amat warna purple tetapi purple kan ada banyak jenis purple. bila term bahasa melayunya adalah 'UNGU' ia dah jadi macam ganeral. dalam term bahasa inggeris, purple is not just a purple colour, it can be lavender purple, violet purple, wine purple, fuschia also sometime can consider as purple too (gosh, aku pun tak dapat nak beza). but seriously, aku baru tahu that particular purple that i want for my theme is PLUM!


i found theperfectpallet semasa blogwalk blog pengantin (it's a must-visit site rite now) dan ia sangat sangat membantu. boleh pilih warna apa yang disukai dan lihat kombinasi nya! macam plum+powder blue+grey =



taraaa! nice eh? oklah oklah ni mat saleh punye so what? janganlah baju pengantin nak combine 3 warna ini sekaligus kan..kang pening pulak tetamu yang hadir ingat eh ini sarkas kah? :)



nak kasut niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.................
(not from the same site, couldnt remember)

by the way, sebab aku ala-ala undecided last time, which purple do i want now i'm a bit clearer dan kini harus menetapkan pendirian. actually masa book sewa baju hari tu, aku terus kata nak purple putih, then this adik pun keluarkan baju purple putih yang cantik gila terus macam okeh, saya nak yang ini. but bila kakak makeup telefon untuk confirm semua kakak ni kate ada baju cantik lagi warna purple pink baru siap, manik tak jahit lagi. purple pink aku macam abit turn off sikitlah sebab previously, cousin aku buat purple pink juga. tapi bile datang untuk kali kedua, terus tanya nak tengok baju yang baru siap tu, terus macam alamaaaaaak, cantiknya!!!!! sebab kakak tu kata purple pink, jadi aku ingat purple pink la, terus macam nak tetap pendirianla..amek kau sampai sekarang aku masih termimpi-mimpi baju purple pink yang actually 'PLUM' colour ittew..sebab kata boleh tukar, jadi mahu tukar NANTI.


so enough about plum colour. hati dah rasa puas, sebab semua dah clear..yey!


*okay, warna je pun kan..:P

No comments:

Post a Comment