Tuesday, December 8, 2009

zura zura melayan budak kecik 5 tahun macam ini..

ada gunting, ada pensil, ada kertas, ada kertas yang dipotong-potong, ada pengorek..
actually ada udang juge..

dan banyak dialog juga.

"kenapa udang tak boleh makan banyak?"
"kenapa udang duduk dalam bekas kecik?"
"kenapa udang ni tak besar?"
"kenapa udang tu angkat batu?"
"bila udang tu nak besar?"
"kenapa tangan udang tu je yang besar?"
"boleh tak nak bagi makan lagi kat udang tu?"

and not all the questions were about udang

"kenapa mama bukan kat atas tu?"

and i jawab,

"sebab mama kat atas ni!"

"kenapa tak boleh buat macam ni?"

and i jawab lagi,

"sebab kena buat macam tu!"

"hah?!" muka terpinga comel..

actually mati lah i kalau mama dia tau i bagi dia main gunting..

3 comments:

  1. ha.....aku bgtau mama die..ekekeke

    ReplyDelete
  2. Hi zura, ni rodi...br tau ko pn blogger jgak.. :)

    ReplyDelete
  3. waaa fasha!
    jangan aa kasi tau mama dia..
    sebab bawah pengawasan aku tau..haha..

    hi rodi!
    jom semangat blogger!

    ReplyDelete