Sunday, November 15, 2009

aku.benci.diskriminasi

(haha, sebab hangen, maka kata ganti diri terus tukar dari saya --> aku)

semalam pergi ke BIG apple di Batu Pahat Mall..satu je BIG apple kat bp mall tu tak de lain dah.dan aku tak tahu pekerja di situ datang dari mana, mungkin dari zoo agaknye sebab layan orang macam layan hapa tah..

kenapa aku hangen? kenapa aku hangen?

kerana semalam, di big apple itu, around pukul 4.30 ke 5.20 macam tu, aku decide nak beli 3 ketul donut maka berdiri lah aku di situ nak main pilih-pilih..namun adala dekat 1 minit aku tidak dipedulikan, itu takpe lagi, lepas orang P''' itu datang (tak sempat tengok nametag siapa tah nama dia) aku tunjuk satu, maka dia amek satu. lepas tu of kos aku mahu decide maka tunjukkan tanda 'hold' dulu untuk aku decide. dia dengan kurang hajarnya meletakkan kotak donut atas cermin dan blah dan biar aku ternganga kat situ pilih donut. hello! aku decide tak sampai 30 saat okeh. ini dah kes malas nak layan customer!

maka adela seorang pakcik datang lalu meng'entertained' aku dan pakcik ni pun letakkan kotak itu di meja kaunter dengan baik sekali..

selepas itu,

aku mahu order tambahan maka dapat free satu donut lagi dan ingin makan di situ. cashier kat situ bernama 'NICO' nama poyo siut tapi muka hodoh tak hengat senyum pun tak, lepas tu macam oh kereknya sebab aku tanya;

'dah masuk sekali bayaran yang saya order ni ke?'

'ha , sekali' muka masam. kau apahal tak reti berkomunikasi dengan senyuman ke? sebab aku senyum kat kau kan?bukan sebab aku nak ngorat kau yang hodoh tu, tapi aku nak bersikap seperti seorang azurah yang baik!

bila aku duduk bersama encik boyfriend sambil menunggu order, datanglah air dan donut itu, donut atas piring.

si bodoh itu letak piring dengan kasarnya sampai piring tu menari salsa (the one yang bunyi berpusing-pusing itu).

haish..

aku tulis ini balik terasa hangen balik..

sebab aku melayu maka berbudi bahasa penting. orang melayu yang kampung macam aku (kau orang batu pahat kerja kat big apple je - aku dok kl dari kecik sampai dewasa - ye, aku melayu lagi kampung dari kau - dan aku dan boifren aku ada degree dan kau ada hapa je -nak bagitau customer datang dari pelbagai dari lapisan masyarakat) kau tak reti layan customer macam customer ke? yang kau layan kitorang macam kambing kenapa?

kambing betull..

aku terus rasa nak tulis surat pada manager big apple cawangan batu pahat sekarang jugak..sebab aku bukan orang jenis orally abuse main sound macam tu je. sebab aku melayu pemalu..(blargh!)

ok dah..

No comments:

Post a Comment