Monday, October 5, 2009

talk about food..

izinkan hamba bercakap pasal makan..walaupun hamba puasa, rasanya tidak salah untuk hamba berangan masakan-masakan sendiri..ceh diam kau tun teja mari sambung cerita pasal makan sambil meleleh air liur..

almaklumlah hari raya, tapi masa tu puasa lagi weh jangan berangan kau buat kek raya azurah..heh..anyway, sebab ikram bagi resepi hebat kek kukus coklat yang pernah beliau bawak beberapa bulan yang lalu dan memang sumpah sedap sampai menjilat pinggan, saya pun cubala resepi nye. agak huru-hara juga kawasan meja makan masa itu sebab gigih nak buat kek walaupun dah pukul 10 malam. gigih mungkin sebab tak sabar nak tengok hasil kek buatan sendiri buat kali kedua sebab kali pertama buat bantat, salah oven bukan salah saya.

bukan barangan ikea

tuan punye kek mesti teruja. buat tak samapi 2 jam sebab main kukus je dalam periuk dengan harapan tidak bantat siap berdoa atas tikar sejadah maklumlah bulan puasa, maka memanglah kek tidak bantat malah sedap woi..sedap tau! (sudah, jgn ngengada puji diri sendiri)..memangla kek tu nampak buruk sikit sebab beli bahan A je, bahan B lupe nak beli (ceh padahal takde kena-mengena) tapi soal rasa, lidah tak boleh bohoooong..

tapi minggu lepas bile ikram bawak kek dia lagi (aku tau kau nak show off kan?) rasa dia lain pulak moist gile memang konfom ada bahan lain yang dia tambah tapi tak nak bagitau kakak-kakak senior yang kepingin buat kek coklat sedap ni. bukan saya saja yang berkata demikian, malah mekna selaku pembuat kek di terengganu juga berkata demikian. ikram, baik kau bagi resepi penuh kat kitorang sekarang jugak! kalau tak, wang atau nyawa...(atau dalam kes ini, resepi kek atau nyawa..!).

sebab dah cerita pasal makan kan, kalau boleh nak letak semua gambar makanan dalam ni kasi diri sendiri terliur (adoiyai sudah laparla nii..) terus teringat rendang mak yang dibuat masa adik nak balik ke tempat dia belajar tu, konon buat bekalan. apela mak ni, time raya tak nak buat time bulan puasa jugak nak buat siap ada ketupat palas lagi (enzim perut merecik-recik..lapar weh! laparrrrrgghh!).

rendang mak..


tapi antara semua makanan dalam dunia ini, makanan ini paling best kalau paris hilton lalu konfom saya tak pandang biarlah di lalu lalang depan saya 10 kali seminit pun tetap i tak pandang sebab hidangan terbaek ini (ok lah paris, i pandanglah u and i ajak u makan sekali ok?hot? yeah, that's hot..).

sambal ikan bilis dan ayam goreng memang menjadi gilaan saya seorang..

tammat

-saya masih berpuasa-

No comments:

Post a Comment