Friday, August 28, 2009

kasi lega kepala ni sikit..

pagi-pagi morning bangun dah sakit kepala apa kes?
mungkin sebab selepas solat maghrib semalam, tidur lepas tu bangun balik pukul 12 konon boleh solat malam a! blah..!
pastu boleh pulak huha huha bukak tingkap luas-luas pukul 2 pagi sebab nak masak nasi goreng sotong yang lazat gile..pergh! meleleh air liur sampai banjir lab nih bile diingat semula..
bile pukul 5 baru pakat nak ngantok, nasib baik subuh terjaga solat lepas itu sambung tidur lagi..
pola macam ni punye gaya, 10 tahun amalkan, 100 tahun jugak sakit kepala nih!

puasa..puasa..

tadi pagi dengar ustaz rifqi bagi ceramah masyuk punye..kata beliau, ye bukak puasa ada adabnya. bukan duduk bersila tunggu azan baca doa bukak puasa pastu ngaap..

bukan ye.. bukan..

kata beliau, baca doa makan, makan sebijik ke 3 bijik kurma, berdoa pada Tuhan..kan doa semasa buka puasa antara waktu yang paling dimakbulkan? macam mana saya boleh lupa ustazah kat sekolah dulu ajar. lepas tu, makan lah apa yang dimakan..

berguna..sangat berguna..

perlu pulang sekarang kerana ada makanan free sedang menanti di bawah...

daaa!

No comments:

Post a Comment