Monday, May 25, 2009

lagi suka panggil selsema babi

apa yang menyebabkan saya berminat untuk mengambil tahu slsema babi sekarang adalah kerana

SAYA SEDANG SELSEMA dan bapaklah risaunya adakah saya turut dijangkiti.

dengan berianya saya surf internet dan cari info dan cek diri sendiri adakah saya mengalami simtom berikut:

The symptoms of swine flu in people are expected to be similar to the symptoms of regular human seasonal influenza and include fever, lethargy, lack of appetite and coughing. Some people with swine flu also have reported runny nose, sore throat, nausea, vomiting and diarrhea.

http://www.cdc.gov/h1n1flu/key_facts.htm

fever = ada sikit
lethargy = tak ada, mungkin ada pening sikit.
lack of appetite = sangat berselera bahkan sangat lapar
coughing = ya, ada
runny nose = ya, ada
sore throat = pun ada
nausea = nope
vomiting = nope
diarrhea = nope

4 out of nine..so tak delah kot. last time di tempat umum adalah dua hari berturut-turut di danga bay dan saya dapat tahu juga selsema babi ini tidak merebak di tempat terbuka. merebak melalui titisan air dan better untuk tidak ke conference (sebab tempat tertutup dan air liur bersepah-sepah -aktiviti bercakap sila faham). saya rasa saya tak main air liur orang lain (yek!)..

saya tahu sebenarnya sebab utama saya selsema macam nak gila. sebenarnya ini adalah simtom alergy sangat dasyat yang selalu saya kena apabila bermain dengan bobo dan teddy (kucing rumah yang dah di bagi ke orang lain). saya selsema kerana semalam saya bersama dengan adan;


sangat comel kan! selsema pun tak pelah..hee..

No comments:

Post a Comment