Friday, May 22, 2009

i am almost empty


almost empty:

you see things as positive or negative - and nothing in between. this means that you can cruise on and even keel - as long as things are going your way. when they don't your positivity gets a little bit wobbly. try to stop ricocheting from one emotion to the next. if something goes wrong, it's not a tragedy just a blip that you can't put right. learn this skill and you'll feel a whole lot calmer - and so with your life.

taken from cleo mei personality quiz

okay, memang ada betul sikit di situ. dan saya perlu tenang sikit ke? saya rasa saya adalah lebih tenang dari sitenang dugong itu. mungkin sikap saya yang pelik dan bermuka garang dan berlagak diva sepanjang masa di kalangan stranger adalah kerana saya adalah seorang yang almost empty. hmm...logik, mungkin logik di situ. what ever.

menjadi orang yang full glass (atau sangat positive bukan bentuk badan macam gelas) gila tak best pun sebenarnya. betapa positifnya seorang itu bila pencuri masuk rumah jiran sebelah pon boleh dikatanya

"sedara mara dia tuu" sambil selamba makan biskut cicah air teh.

dan mungkin juga akan memberi stranger masuk ke rumah kerana sangat percaya kepada jurujual aka pemukau atau perogol sebab dalam fikirannya ini orang baik berdasarkan tutur katanya yang sopan dan memukau jiwa.

okay, mungkin tak sampai ke tahap tu kot. people love positive thinker. they make people feel safe kan? like bila diabaikan oleh sv yang memberi olive oil dari greece kepada studentnya yang lain dan tidak kepada anda walaupun anda juga adalah studentnya (err, tak habis lagi ke?) pastilah si positive thinker ini akan menenangkan anda;

"buat prof sayang kat kau. publish paper bebanyak nanti sayangla dia. conform lepas ni dia bagi kau satu botol besar virgin olive oil dari greece sampai kau boleh buat mandi 3 hari 3 malam"

sungguh best mendengar dorongan dan galakan dari si positive thinker ini.

anyway,

biarlah saya almost empty pun! okay apa?

regards,
si almost empty..

2 comments:

  1. wahai kawan ku ajue...aku pon tidak dpt olive oil...aku terase gak...wawwawawawa..supervisor aku xnk layan aku bile aku ty cmner result yg aku bg die kat greece aritu..helloooo..tu result aku k..n aku plak yg x dpt olive oil tu...ape cer????
    positive thinking kah aku????uhuhuhuhuhu

    ReplyDelete
  2. olive oil tidak penting k.
    aku sudah move on hahah!
    aku terpaksa terima kenyataan aku keseorangan dalam arena research ini..

    wooh emosi...

    ReplyDelete