Sunday, March 1, 2009

tangan terlebam dalam sejarah




















sudah seperti ada sedikit pengurangan di situ...




ye, memang dalam sejarah kehidupan saya, saya tak pernah lebam di tangan sebegini teruk. di kaki sangat selalu, di tangan jarang sebesar ini. punyelaa besar bapak saya pun tak tahu apakah sebabnya mungkinkah digigit hantu atau terlanggar hantu saya pun tak tahu. Nauzubillahiminzalik jika ia adalah disebabkan oleh hantu..

obviously, bukan sebab hantu sebab mak kate jika hantu yang gigit, lebamnye tak saket. ini lebam sangat sakit kalau tekan dengan beria-ria sakitnya tidak terkate. ye, bukan sebab hantu.

saya pun tak ingat langgar ape. disebabkan adalah di area pergelangan tangan, saya yang memang amat menggemari aktiviti sinsing-sinsing lengan baju ini terpaksalah beria mengcover lebam tersebut. jika berjaln di sekitar jusco taman u atau angsana atau paling hebat di tebrau city, pastilah orang di sekitar yang terpandang tangan saya ni tersalah sangka.

"ni mesti kes pukul bini. teruk betol suami dia neh" saya kata mungkin mereka akan cakap begini. adalah rekaan semata-mata ye. patut saya buat muka sedih macam isteri solehah yang dianiaya suami.huh, pasti dramatik giler babi..(nasib baik tak jalan ngan encik boyfriend dan menyinsing lengan).

tapi saya taklaa berjalan ke sana ke mari nak show off lebam bekas kena pukul suami. hanya duduk di bilik dan pergi lab, pergi office, menghadap pc yang internetnye lembab macam ape- siput joging lagi laju. nak try download katy perry punye lagu pon tak boleh. tapi seb baik hari ni boleh pulak (berinternet kat tempat lain lagi pun..)..leh layan jiwang ngan thinking of you lagu kegemaran terbaru..

dan sementelaah saya di lab sedang bersungguh-sungguh letak acridine orange dan ethidium bromide pada sel yang dah contaminate dengan harapan bolehla tunjuk result yang bagus padahal sangat obvious mane boleh pakai result yang 'contemp' tapi lastly memang tak berjaya pun, budak lab yang berbau wangi masuk dan terus menegur dengan ramah

"kenapa dengan tangan tu?" muka pastilah sangat culture shock macam rusa masuk kampung baru atau kampung pandan. saya yang terlupa nak cover tangan (ceh macam wanita solehah gitu) terus tutup ngan lengan baju dan snyum simpul sambil kate

"gadoh ngan samseng semalam" sambil sambung senyum. biarlah persoalan itu tidak terjawab sebab saya pun tak tahu kenapa boleh lebam sehebat itu tanpa terlibat dengan sebarang gocoh-menggocoh.

hmm, tak lama lagi hilanglah tu...

1 comment:

  1. If you are planning to Abercrombie and Fitch make a profit, Abercrombie then giving away promotional clothing Abercrombie Sale as a promotional gift will never Cheap Abercrombie let you lose your aspiration. Abercrombie outlet This is the best way to reap profits. The first step towards this is abercrombie Jeans by deciding your budget. A well Abercrombie Pants planned budget can get you the best promotional items at reasonable cost which will easily be Abercrombie Tees accepted by the masses. Regardless, Abercrombie Shorts selling branded promotional Abercrombie Sweaters clothing with your own brand is another way to gain instant popularity. The natural impulse for almost all retailers is to make a huge profit on the products already in the stockpile. But it would be wiser to purchase loads of unique promotionally priced clothing items, promote it at good deal basement price and then put it on the market of sale. This way the scope of attracting populace to the store increases. This merchandise actually pushes benefits with its attractive features. It not only provides name and popularity to your brand but also helps to reap noticeable profit also.

    ReplyDelete