Friday, March 20, 2009

gerard-arthur-wayaholics!




memandangkan minggu ini adalah minggu saya-jatuh-cinta-pada-gerard-arthur-way-buat-yang ke-seribu-kalinya, bersabarlah dengan setiap entry yang akan sentiasa menyebut, mem'pronounce' atau menyanyi mengenai diri beliau sepanjang=panjang minggu ini (sekarang macam agak redha sebab actually, his wife is a bassist for Mindless Self Indulgence - ok, memang cool pon. tambahan pula akan meng'expect' seorang anak this summer. *sigh*)

saya nak nangis tersedu-sedu sekarang jugak...
isk..isk..

anyway,

itu hanyalah intro. saya takkan bercerita mengenai laki orang dari awal sampai akhir post kerana lebih baik saya bercerita mengenai kegemaran saya yang lain selain bershopping, merungut dan membaca buku lagha..

photography..

saya selalu juga intai aku tak peduli blogspot yang saya kira agak terkenal di malaysia juga yang mengamalkan ciri-ciri budaya Malaysia dengan menulis blog 100% dalam bahasa melayu (respect itu) dan saya juga admire gambar-gambarnya. ok, saya bukan macam gedik orang nak ada kamera canggih, saya pon nak ada SLR sebijik dengan 100 kali kuasa zoom atau lense yang panjang dan tinggi macam klcc. saya suka tengok gambar that's all. for his pics, i like the idea of nak rahsia tapi tak rahsia, nak nampak tapi tak nampak, nak seksi tapi tak seksi, nak tunjuk tapi tak tunjuk..

so, ok saya memang macam interested untuk cuba teknik semacam itu tapi of course la tidak mampu untuk membeli sebijik SLR mahupun kompak yang canggih. yang ada hanyalah sebijik camera phone 0.5 megapixel (erk, actually saya tidak tahu berapa megapixel camera phone saya itu, tapi sememangnya gambar tidak gah dan tidak peduli sebab sangat jarang guna - sebab gambar tidak gah itu sebab jarang guna). itulah sebabnya saya cuba untuk mem'black-and-white'kan gamba dengan harapan segala cacat-cela kurang terserlah. but still, gamba hitam putih sangat nostalgik...kan?

saya mahu jadi kaya seperti saiful neng..eh, saiful nang...

cis, kamera olympus kaler biru yang kurang canggih dan berharga rm600 itu pun kedekut nak beli, nak kaya macam saiful neng konon (ok, saiful nang..). tapi itulah, dengan kamera rm600 itu saya dapat beli baju MNG harga runtuh lebih kurang 12 helai. jika terasa kaya, blouse nafnaf itu boleh saya beli 6 helai. mungkin kasut clarks yang selesa macam pakai taknak cabut-cabut itu saya boleh beli lebih kurang 3. mungkin kalau beli 3 pasang kasut clarks, saya boleh jual yang lagi 2 sambil mark up harga. sudah boleh untung di situ..ok, itu sudah sangat jauh terpesong, sila pulang ke pangkal jalan..

ya mungkin saya patut kuburkan saja keinginan saya untuk menjadi saiful nang. saya rasa sudah bersepah saiful nang di seluruh Malaysia (mungkin tak sehebat saiful nang tapi amatur-amatur saiful nang memang ramai). even saya sendiri ada 3-4 orang rakan yang ada kamera SLR (sebab bercita-cita nak jad saiful nang - helmi, terasalah ye). tapi memang tidak dapat disangkal lagi kepuasan dapat capture gambar cantik yang diedit cantik (especially time kerja kawen) memang sangat-sangat puas hati (pengalaman sendiri di wedding sima, meminjam kamera cik rosey tapi tak edit pon tapi saja nak perasan darah photographer mengalir di dalam tubuhku..ahaks!)..tapi seriously, mereka yang amatur ini hebat juga (daripada saya yang nk beli telefon atur pon kedekut dan memang konon tak mampu).

oh ye. pesanan kepada cik rosey:

'bila kau nak bagi gambar wedding sima itu ke aku?orang itu sudah mahu beranak tahu??:P'

1 comment:

  1. If you are planning to Abercrombie and Fitch make a profit, Abercrombie then giving away promotional clothing Abercrombie Sale as a promotional gift will never Cheap Abercrombie let you lose your aspiration. Abercrombie outlet This is the best way to reap profits. The first step towards this is abercrombie Jeans by deciding your budget. A well Abercrombie Pants planned budget can get you the best promotional items at reasonable cost which will easily be Abercrombie Tees accepted by the masses. Regardless, Abercrombie Shorts selling branded promotional Abercrombie Sweaters clothing with your own brand is another way to gain instant popularity. The natural impulse for almost all retailers is to make a huge profit on the products already in the stockpile. But it would be wiser to purchase loads of unique promotionally priced clothing items, promote it at good deal basement price and then put it on the market of sale. This way the scope of attracting populace to the store increases. This merchandise actually pushes benefits with its attractive features. It not only provides name and popularity to your brand but also helps to reap noticeable profit also.

    ReplyDelete