Tuesday, March 24, 2009

dari selatan ke utara..



gambar di atas tidak bermaksud saya dalam perjalanan yang indah lagi awan bak gula-gula kapas semata-mata untuk meng'capture' gambar lembu. itu adalah cerita lain..

jumaat yang lalu emak saya menelefon saya memberitahu

"oh anakku, silalah pulang ke rumah jka tidak ada sebarang kerja kerana kami semua ingin pulang ke kampung untuk melawat atukmu yang sakit. entah bila lagi kita nak berjumpa dengan beliau si atukmu yang sakit itu jadi marilah ikut kami pulang ke kampung bersama.."

ok, saya memang ada banyak tokok tambah kat situ. tiada perkataan oh anakku dan beliau. semestinya emak saya tidak seskema itu.

sabtu yang hening, saya bernekad mau pulang selepas membuat lab dan menguruskan hal ehwal motor yang tidak setel lagi (sekarang sudah setel). setelah tengahari menerjah, saya pun dengan bersungguh-sungguhnya pergi ke seri puteri untuk membeli tiket dan pulang ke kl (penat dowh tulis ayat macam skema dan macam bunga-bunga)..

dalam bas, saya duduk sebelah minah playgirl yang bergayut dengan seorang lelaki yang saya tidak tahu siapa (semestinya sebab perempuan itu pun saya tidak kenal siapa) dan aksi itu sangat menyakitkan telinga. urgh, sila bercinta di tempat lain dan jangan di telinga haku, haku ngantok mahu tidoo..potong cerita panjang menjadi pendek, sampai di kl saya terkejut sebab bangla adalah ramai lebih hangat dari biasa..

besoknya kami satu famili pun meghantar adik saya yang sengal itu pulang ke asramanya yang tinggi (sebab sangat atas bukit macam fak saya juga) direct terus pulnag ke kampung. atuk saya sangat kurus, sangat kurus sebab saya tak pernah tengok beliau sekurus itu. bila saya kata

"yan (saya panggil atuk saya yan), ni zura mai ni" beliau respon, beliau kenal saya, rasa bagga kejap, sebak kejap semua ada (part ni saya tak patut buat lawak atau buat perumpaan merepek sebab sekarang, ye sekarang sedang mode bersedih). sedang berbaring sambil suruh saya picit kepala sebab beliau sakit katanya.

setelah satu malam meracau besoknya beliau menghembuskan nafasnya yang terkahir di depan kami semua (sedih). at least saya sempat tengok atok saya yang selalu saya sambut hari saya raya salam tangan dia selama 25 tahun...

ok mengenai lembu itu, itu adalah lembu yang menginap di rumah atok saya...

-mari anugerahkan surah al-fatihah kepada atok saya. semoga rohnya dicucuri rahmat..

1 comment:

  1. If you are planning to Abercrombie and Fitch make a profit, Abercrombie then giving away promotional clothing Abercrombie Sale as a promotional gift will never Cheap Abercrombie let you lose your aspiration. Abercrombie outlet This is the best way to reap profits. The first step towards this is abercrombie Jeans by deciding your budget. A well Abercrombie Pants planned budget can get you the best promotional items at reasonable cost which will easily be Abercrombie Tees accepted by the masses. Regardless, Abercrombie Shorts selling branded promotional Abercrombie Sweaters clothing with your own brand is another way to gain instant popularity. The natural impulse for almost all retailers is to make a huge profit on the products already in the stockpile. But it would be wiser to purchase loads of unique promotionally priced clothing items, promote it at good deal basement price and then put it on the market of sale. This way the scope of attracting populace to the store increases. This merchandise actually pushes benefits with its attractive features. It not only provides name and popularity to your brand but also helps to reap noticeable profit also.

    ReplyDelete