Friday, January 2, 2009

dimulakan dengan berita gembira...






















siap-siap dengan malas..
bangun pun lambat-lambat..
gi awal pon bukan boleh buat ape..-kata saya lagi..
baju dah siap digosok, beg pon dah siap dikemas-kemas...
tengok kiri kanan, ape lagi nak masukkan dalam beg ni..
hmm, dah...

ringtone 'hanayuri danggo' pun maen-maen kat henpon..
tengok kat skrin..uih, panggilan rasmi (sebab no 07 di depan)..
nak angkat ke tak..
takuuoot!
angkatlah..

'dari pejabat kolej...nak tukar bilik...ada bilik kosong..datang pejabat sekarang'

saya amek point penting je..
kejap, sebelom lompat, pegi pejabat dulu..

'bilik 3***'kate akak tersebut..'nak ambik kunci hari ke, next week?' akak itu berkate-kate dengan penoh ramah..saya rasa dah macam nak lompat dah ni..

'next week lah sebab nak balik ni!'saya senyum simpul..

sambil jalan balik, sambil senyum..bilik atas, yeyeye...
balik bilik lompat-lompat...
dalam hati kate
'sebab sekang dah get ready nak asah batu, kalu tak dapat nak bakar ape yang patut..seb baik dapat jugee...'

saya senyum-senyum lagi...

No comments:

Post a Comment