Sunday, July 20, 2008

hari ini hari ahad!

saya ingat saya takkan menulis blog pada hari ini, oops ada tenet pulak jadi saya pun mencari masa bosan saya untuk mengupdate.
4.45 pm. tujuan saya datang ke sini untuk membuat lab saya lagi (duh!). dan tujuan untuk pergi awal supaya saya boleh pergi awal. 12.30 saya menderumkan moto saya menuju ke sini. sampai di TCERG,uh? ada orang pulak menggunakan peralatan hood yang canggih. saya pun meredhakan diri sambil 'sound-sound' kepada orang berkenaan saya nak guna pukul 3. eksperimen ambil masa 4 jam untuk baca result. jadi saya boleh balik around pukul 7.
seperti masa di atas, 4.45 pm. saya masih tak mulakan satu hapa pun!-tapi ada buat sikit report dan ber ym. sebab? ya, itu orang tak habis lagi guna alat canggih itu. saya redha, bersabar. sabarlaaah!!terpaksa saya start pukul 5 dan datang balik ke sini pukul 8.30 pm malam nanti.
saya sangat marah dan tensen. saya sebenarnya tidak berapa suka dengan ini tempat. segalanya perlu tunggu. setiap kali ingin menggunakan aat canggih, setiap kali itu juga lah saya kena tunggu. dan saya tahu mengapa tempat ini kurang progress nya, tetapi cakap saja lebih. sebab banyak menuggu. jika orang itu tahu akan tanggungjawabnya untuk menjalankan tugas, saya rasa itu tidak apa. tetapi jika saya yang menunggu ini melihat orang tersebut juga menunggu (saya tak ahu apa yang ditunggunya sebab orang itu yang sepatutnya run alat canggih itu!). saya bernekad selepas ini saya ingin menggunakan kuasa veto saya. siaplah awak, wahai orang itu.

besok saya akan bertolak ke kuala. ada urusan di HUKM. saya kepingin bangat mau pergi. sebabnya? oh, pastilah saya adalah orang terBODOH di situ. saya ada beberapa rakan dari situ. segala apa yang saya dengar kajian mereka di sana tersangatlah hebatnya. nak dibandingkan dengan kerja yang saya buat di sini, rasanya seperti tahap degree medic. uh, saya sudah mula rasa rendah diri.

*saya perlu bersemangat!



No comments:

Post a Comment